Teória digitálnych hier - výstrel do prázdna či premyslený ťah?

Autor: Pavol Kolečanský | 9.4.2015 o 0:00 | (upravené 9.4.2015 o 22:22) Karma článku: 5,83 | Prečítané:  252x

Fakulta masmediálnej komunikácie otvára úplne nový študijný odbor, ktorý na Slovensku a ani v okolitých štátoch nemá konkurenciu. Reč je prelomovom programe, ktorým by Univerzita sv. Cyrila a Metóda mala odštartovať akúsi novú éru výučby v oblasti masmédii. Akademický rok 2015/2016 sa tak pravdepodobne stane jedným z ďalších míľnikov slovenského vzdelávania. 

Pri všetkých optimistických prognózach sa nám však vynárajú aj určité pochybnosti. Bude Teória digitálnych hier naozaj prínosom alebo iba obyčajným zakopnutím slovenského školstva? Je o týchto ľudí naozaj záujem? Nestretnú sa všetci študenti na úrade práce ako pri väčšine experimentálnych odborov ? Iniciátori projektu majú pre väčšinu pesimistov a neprajníkov jasnú odpoveď.

Digitálne hry sú na jednej strane mladým a nepreskúmaným objektom našej kultúry a spoločnosti, na druhej strane je herný priemysel dynamickou súčasťou mediálnej produkcie a výnosným segmentom zábavného priemyslu. Rovnaký študijný program neexistuje v žiadnej z okolitých krajín. Na potrebu jeho vzniku už dlhšie upozorňovali akademické elity z našej oblasti výskumu, privítali ho aj firmy, ktoré digitálne hry tvoria a distribuujú na medzinárodnej úrovni. Otvorenie študijného programu je zároveň reakciou na záujem študentov a uchádzačov o štúdium tejto atraktívnej oblasti,tvrdí dekanka fakulty doc. PhDr. Dana Petranová, PhD.

 

Škola nenecháva nič na náhodu a už niekoľko mesiacov pred spustením programu komunikuje so spoločnosťami, ktoré sa otvoreniu mimoriadne tešia. Túto informáciu nám potvrdila aj samotná dekanka. Už teraz rokujeme o spolupráci s firmami, ktoré sa zaoberajú produkciou a distribúciou digitálnych hier, aby poslucháči mohli nadobudnuté vedomosti aplikovať do praxe.   Absolventi tohto odboru budú žiadaným artiklom nielen na trhu produkcie digitálnych formátov, zábavných hier, ale aj v marketingových a reklamných agentúrach. 

 

O skutočnosti, že na FMK pribudne na sto percent nové bakalárske i magisterské vzdelanie so zameraním na digitálne hry, rozhodla Akreditačná komisia svojím vyjadrením. Výučba bude výchádzať z masmediálnych štúdii, teórie marketingu, manažmentu, sociológie, psychológie a ďalších vedných odborov. Termín podávania prihlášok je do 20. mája 2015. Viac informácii Vám poskytne oficiálna stránka fakulty masmediálnej komunikácie www.fmk.sk

 

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Žitňanská: Dnes sa spochybňuje liberálna demokracia, populizmus je na vzostupe

Ani ľudia s hypotékou nemusia prísť o bývanie, ale po osobnom bankrote musia úver dosplácať.

KOŠICE KORZÁR

Nervozita v Košiciach rastie: Raši prosí o pokojné rokovanie

Primátorovi sa nepáčia výzvy aktivistov.

PLUS

Zamrzla a nebilo jej srdce. Potom vstala z mŕtvych

Žena bola hodiny mŕtva, zmrzla na kosť a zažila zmŕtvychvstanie.


Už ste čítali?